fallback

BuzzFeed отказа да рекламира кампанията на Тръмп

Не пускаме реклами на цигари, защото са опасни за нашето здраве, и не приемаме реклами за Тръмп по абсолютно същата причина, заявиха от онлайн изданието

11:25 | 07.06.16 г. 3

Онлайн изданието BuzzFeed прекрати сделка за реклама на кампанията „Тръмп за президент“ на сайта си, обвързвайки решението с позицията да не предоставя рекламни карета и за цигари, съобщава Bloomberg.

Определено не ни харесва да отхвърляме приходи, които финансират важна дейност в цялата компания“, казва главният изпълнителен директор Джона Перети в съобщение до служителите си в понеделник. „В някои случаи обаче трябва да направим бизнес изключения: не пускаме реклами на цигари, защото са опасни за нашето здраве, и не приемаме реклами за Тръмп по абсолютно същата причина“.

През април Националната комисия на републиканската партия (НКРП) подписа споразумение с популярната онлайн медия за политически реклами за „значителна сума“ по време на есенния изборен кръг, казва Перети.

Оттогава насам Доналд Тръмп се превърна в предполагаемата номинация за президент на републиканците, а „тонът и същността на кампанията му са уникални за историята на съвременната американска политика“, добавя Перети, цитирайки подкрепата на кандидата за забрана на мюсюлмани да пътуват до САЩ и презрителните му коментари към жените и имигрантите.

Перети допълва, че BuzzFeed все още приема реклами от други републикански кандидати и от демократите и че решението да се спре сделката „няма да повлияе на продължаващото покритие на кампанията“.

Според източник на POLITICO основната причина за решението са били служителите на изданието, тъй като BuzzFeed не може да приеме, че негови "служители ще правят реклами или ще работят в компанията и ще трябва да промотират неща, които ограничават нашата свобода и правят живота им по-труден".

Според POLITICO сделката е била на стойност 1,3 млн. долара. Главният стратег и говорител на НКРП Шон Спайсър казва в изявление за CNN, че комисията „никога не е възнамерявала“ да използва рекламното пространство, запазено в BuzzFeed.

Имаме запазено рекламно пространство на много платформи, но не възнамерявахме да използваме BuzzFeed”, казва Спайсър. „Иронично е, че те не изключват взимането на пари от кандидат, срещу който в момента се води разследване на ФБР“.

Други сайтове също се изправят срещу Тръмп. The Huffington Post добавя бележка към всяка своя политическа статия за републиканския кандидат, наричайки го „сериен лъжец, побеснял ксенофоб, расист, женомразец и birther (съмняващ се в американското свидетелство за раждане на президента Барак Обама – бел. ред.)“.

На въпрос дали медията ще последва решението на BuzzFeed, говорител на The Huffington Post казва за POLITICO: “Позицията ни за Тръмп е ясна от самото начало и няма да показваме каквито и да е реклами 'Тръмп за президент'”.

Вижте още във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:43 | 14.09.22 г.
fallback